fredag 27 februari 2009

Mera kuddar







För en tid sedan hittade jag en verkligt bra bok, Textilt återbruk av Malin Lindström, vilken inspirationskälla!
I boken finns tips och ideer om allt från hur man gör väskor av gamla kökshanddukar, mobilväskor av slipsar och mycket mycket mer.
Jag har exempelvis gjort kuddar av återanvända gamla dukar och spetsar, sedan har jag broderat med symaskinen som applikation. De små gulliga hjärtanen är också gjorda av gamla dukar jag köpt secondhand. Mitt nästa projekt från boken kommer att bli att dekorera hattaskar och burkar med diverse återanvänt material.
Just ja, fågelholkarna på bilderna kommer inte från boken, utan de har jag gjort av träfärgade holkar köpt på Tiimari och träljustakar från Emmaus. Min dotters ljusstakar kan du se här.
Jag är ju sprillans ny här i bloggvärlden, så har du hittat hit så lämna gärna ett tassavtryck, för jag vill gärna komma och hälsa på dig med!
På återseende!
Asta

7 kommentarer:

  1. Hej!

    Tittar bara in och önskar dig Lycka till i bloggvärlden.

    Ha det gott och Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  2. Välkommen du till bloggvärlden :-)
    Jag är också relativt ny, kul att du skaffat en inredningsblogg iallafall. Kommer följa dig!

    SvaraRadera
  3. Välkommen till bloggvärlden! Textilt återbruk är roligt och det finns ju massor man kan göra. Jättesöta fågelholkar på "ben". Katta

    SvaraRadera
  4. Lycka till
    ser ju bra ut. mycket fin

    Ha en trvlig helg

    Kram
    Åsa

    SvaraRadera
  5. va roligt att du oxå börjat blogga!!!
    ...har funderat på d själv oxå men inte kommit mig för än...
    /lillsyrran

    SvaraRadera
  6. Nu vet ja var Nina fått sitt pysslande ifrån... Sin mamma =O) Välkommen till blogg världen..vet inte om min blogg skulle intressera dig,mycket svordomar o fyllekort på Nina haha...Lotta

    SvaraRadera
  7. Men lotta!!! *haha*

    SvaraRadera